PHM Digital
Den smarta portalen för smidigare fastighetsförvaltning.
Den smarta portalen för smidigare fastighetsförvaltning.
Med PHM Digital får du som fastighetsägare eller styrelsemedlem full kontroll över din fastighet eller din förening. Det gör att du kan utföra ditt arbete snabbt, effektivt och korrekt. Du behöver inte längre hoppa mellan olika system, bläddra i pärmar eller leta efter anteckningar. Allt du behöver finns samlat i portalen.
I portalen ser du din bokföring och du kan attestera dina leverantörsfakturor direkt.. På samma sätt får de boende sina hyresavier och du kan följa upp inbetalningarna. Alla relevanta dokument och filer förvaras i portalen vilket ger dig och hela styrelsen en lättillgänglig och komplett historik. Det gör att inget går förlorat vid överlämning till nya styrelsemedlemmar.
I portalen får också du som ägare eller styrelsemedlem en total överblick över fastighetens eller föreningens ekonomi. Du ser till och med dina lån och får påminnelser när det är dags för omförhandling.
Tack vare den integrerade digitala signeringen med Bank-ID eller sms behövs inte längre några papperskopior. Alla avtal och kontrakt hanteras och förvaras digitalt, lättåtkomliga för alla parter.
Genom att använda PHM Digital sparar man tid och pengar i flera led. Arbetet för dig som ägare eller styrelsemedlem förenklas drastiskt.
Det underlag du levererar till din förvaltare är komplett och korrekt vilket i sin tur innebär mindre handpåläggning för tex. redovisningskonsulten eller revisorn.
Den digitala felanmälan gör att felavhjälpande åtgärder går smidigare. Den som kommer för att avhjälpa felen får rätt underlag och kan ha med sig rätt utrustning och reservdelar från början. Inga extra turer, inga extra kostnader.
Med hela mötesprocessen digitaliserad blir det mycket enklare att följa upp vad som sagts och gjorts tidigare! Ingen behöver heller missa ett möte för att de inte har möjlighet att vara på plats fysiskt.
I den digitala mötesprocessen finns funktioner för att hantera kallelser inklusive videomöten, skapa och distribuera dagordning, föra och signera protokoll med mera. Mötesprocessen är helt pappersfri och all information och alla mötesrelaterade dokument samlas i portalen.
Vi på PHM vet att åldersspannet kan vara stort bland både fastighetsägare, styrelsemedlemmar och boende.
Därför har vi byggt portalen på ett sådant sätt att alla ska kunna använda den oavsett vilken teknisk erfarenhet man har.
Är det så att man inte kan hantera portalen själv har vi gjort det möjligt att lägga till flera användare, så att den som behöver kan ta hjälp av tex. en familjemedlem.